نوشته ها

همانطور که شاهد هستیم جامعه هر روز بیشتر دارد در تکنولوژی فرو میرود

تکنولوژی هایی که آسیبهایی زیادی به جامعه میزنند ، اگر به روش حرکتشان دقت نکنیم و خودمان را به موجش بسپاریم.

تکنولوژی باید در دست ما باشد، باید ازش نهایت استفاده را بکنیم، البته در راه صحیح. ولی باید اطلاعات کاملی داشته باشیم که خودمان توی این گرداب روزمره گم نشویم.

هر روز شاهدیم که افراد بیشتری تلفن های هوشمند جدیدی میخرند و اینترنت تلفن همراهشان را فعال میکنند و بدون توجه به هیچ مساله حفاظت اطلاعات و امنیت اطلاعات در شبکه های اجتماعی مختلف موبایلی عضو میشوند و هر روز هم یک بخشی از زندگیشان را وارد آن فضا میکنند. از آن بدتر زمان و وقتیست که پای این برنامه ها میگذارند و گاهی ساعت ها ممکنه سرشان در گوشی باشد که این یک فاجعه است!

این طوفان تکنولوژیک به جایی رسیده که هیات ها هم گروه های مختلف در شبکه های اجتماعی موبایلی مانند واتس آپ و وایبر و دیگر مسینجرها میسازند و شروع میکنند به انتشار مطالبی به ظاهر مفید. اما به این نکته توجه ندارند که با زیاد شدن این مطالب و گروه ها افراد دچار اشباع شدن مطالب مفید میشوند و بعد از مدتی بدون خواندن آن مطالب فقط کپی و پیست میکنند مطالب را.

حالا به جایی رسیدیم که میبینم خیلی ها هیچ اطلاعاتی از اینجور فضاها ندارند و گاهی بحث هایی در گروه ها شکل میگیرد مبنی بر تداوم استفاده از این شبکه ها و یا قطع ارتباطشان.

مطلب زیر چند کلام از جانب بنده ی حقیر بوده که در یکی از این گروه های هیات ها عرض کردم خدمت دوستانی که درحال بحث مورد نظر بودند.

خوشحال میشوم اگر نظر خاصی داشتید بفرمایید و اگر به نظرتان مفید بود، مطب را در دیگر گروه های و شبکه های مختلف انشار بدید تا دیگر دوستان و افراد نا آگاه کمی هوشیار بشوند.

---------------------------------------------------------

طبق کلام آقا "باید از این وسایل استفاده کرد، باید حداکثر استفاده را بکنیم."

نظر منم همینه، باید استفاده کرد، ولی با تفکر و تعقل و احتیاط فراوان، یعنی اول آسیب شناسی فردی بکنیم که چه مشکلاتی ممکنه پیش بیاید، مشکلات در صورت انجام چه کارهایی پیش میاید، در صورت انجام چه کارهایی پیش نمیاید و... 

از آنجایی که تمام این سوشالنتوورکها(شبکه های اجتماعی) برپایه ی رصد جهانی مردم پایه ریزی شدند و هدف اصلیشان استخراج اطلاعات عمومی و خصوصی از تمام مردم دنیا هست لازم است یک سری نکات و ظرایف را در این شبکه ها رعایت کرد که میتوانم به چند نکته کوچیک اینجا اشاره کنم: استفاده نکردن از اسم حقیقی در این شبکه ها-استفاده نکردن از عکس شخصی در این شبکه ها(چه آواتار و چه پست های عمومی و خصوصی)-نگفتن تمام حرفها از زندگی حقیقی و جسته گریخته اطلاعات ناصحیح دادن-عدم اتصال اکانتهای شبکه های اجتماعی مختلف به هم مثل <گوگل فیسبوک توییتر فلیکر اینستا> - عدم ارسال شماره هر شماره تلفن همراهی به صورت پشت سر هم در هریک از این شبکه ها(با گذاشتن نقطه، خط فاصه، ویرگور و دیگر علامتها شماره ها را به دو یا سه بخش تقسیم کنید حتما) و غیره...

تمام شبکه های اجتماعی با هوش مصنوعی های فوق پیشرفته ای مورد رصد قرار میگیرند که هر روز هم قوی تر و باهوش تر میشوند، این مکانیزم برای ساخت یک پرونده از هر شخص میباشد که با گذاشتن نام، عکس های مختلف،حرفها و اطلاعات جسته گریخته که در مرور زمان در اختیار این شبکه ها قرار داده میشود تکمیل میشود، مثلا با گذاشتن چند عکس از خودتون از زاویه های مختلف باعث شدید که در پرونده الکترونیکی شما یک تصویر سه بعدی ازشما ساخته بشود که تمام این اطلا،عات در دسترس سرویسهای اطلا،عا.تی دنیا قرار میگیرد و از هرجایی قابل ردگیری هستید.

یا برای مثال دیگر: من آقای محمدی نامی را در کانتکت گوشی ام با اسم سر،هنگ سیو کردم که در لیست وایبر هم دارمشون، دوست دیگری با اسم فر،مانده پایگاه فلان و یکی دیگه با یک اسم دیگری و همه ی اینها توسط وایبر و یا هر نرم افزار مشابه که به کانتکتها دسترسی دارند و همون هوش مصنوعی که گفته ام را دارند جمع آوری میشوند و به پرونده افراد اضافه میشود،

اینها جدای از شناسایی ارتباطات افراد با هم میباشد، که چه شخصی و چقدر با شما ارتباط دارد و اینها هم به صورت گرافی پیچیده ذخیره میشود.

از نظر من افرادی که با ساز و کار شبکه های اجتماعی هیچ آشناییتی ندارند وارد اینجور فضا ها نشوند بهتر است چون از همون اول بازنده هستند.وقتی پا بر این فضا بگذارند که حداقل اطلاعات رو کسب کرده اند.

بحث های امنیت اطلا.عا،ت فضاهای مجازی اینچنینی خیلی خیلی جامع تر از حوصله این گروه است و اینجا جایش نیست. این چند خط را فقط برای هوشیار کردن دوستان گفتم،

شرمنده که زیاده گویی کردم.

یا علی.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۷
هادی آذر

نظرات  (۳)

به نام خدا
سلام
کاش این بحث تلفیق شدن اکانت های مختلف و بیشتر توضیح میدادید؟
ممنون از مطلب مفیدتون
پاسخ:
سلام
توی هر یک از شبکه های اجتماعی که گفتم وقتی عضو بشید برای بار اول بهتون پیام میده که یوزر و پسوورد جیمیل یا فیسبوکتون رو وارد کنید تا دوستانتون رو پیدا کنه و بهتون معرفی کنه تا اد کنید، توی تنظیماتش هم هست
این کار رو نکنید.
بسیار مطلب مفید و آموزنده ای بود. تا کنون به موضوع شبکه های اجتماعی اینگونه نگاه نکرده بودم.
سلام 
مطلب قابل تاملی بود
اما این نوع خطرات برای اشخاص عادی مانند من چه خطراتی میتونه داشته باشه؟؟؟
من ک نه شغل حسا نه موقعیت حساس و نه هیچ چیز حساس دیگری دارم؟؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی